Betekenisvol werk

Mensen aan betekenisvol werk helpen, dat is de opdracht die ReconnAct Wageningen zichzelf stelt. Dat doet ze door ‘jobmaatjes’ te werven en op te leiden. Deze maatjes worden gekoppeld aan mensen die werk zoeken.

> Meer over ons

Onbetaalbare voldoening

We zoeken nog meer jobmaatjes. Iets voor jou?
    Na een training/instructie ga je samen met je deelnemer, schouder aan schouder, ‘aan het werk’. Je helpt met een luisterend oor, geeft praktische adviezen en gebruikt contacten uit je eigen netwerk. Wat krijg je er voor terug? Een hoop voldoening!

> Meer weten/ Maatje worden?

ReconnAct Wageningen werkt!

Steeds meer mensen raken werkloos en komen uiteindelijk in de bijstand terecht. Dat brengt veel problemen met zich mee: niet alleen voor de mensen die het direct aangaat, ook voor hun gezinnen en directe omgeving.

Betekenisvol werk

Mensen aan betekenisvol werk helpen, dat is de opdracht die ReconnAct Wageningen zichzelf stelt. Dat doet ze door ‘maatjes’ te werven en op te leiden. Deze maatjes worden gekoppeld aan mensen die werk zoeken. Om een netwerk van potentiële werkgevers op te bouwen, geeft ReconnAct regelmatig presentaties aan ondernemers.

Samen redzaam

ReconnAct verbindt mensen aan elkaar en werkt mee aan een sterkere lokale samenleving, waarin we “samen redzaam” zijn. Doet u mee?

• Meld je aan als maatje en lever een waardevolle bijdrage aan het welzijn van een plaatsgenoot.
  • Of misschien wilt u graag zelf een maatje?

Bestuursleden gezocht

Sinds oktober 2015 maakt ReconnAct deel uit van de lokale stichting ‘Samen Redzaam’. Deze stichting geeft soortgelijke burgerinitiatieven een kans.
Lees het JaarverslagSamenRedzaam2015-2.compressed! (PDF)

Herhalingstraining jobmaatjes

Op 16 november hielden we een herhalingstraining voor alle jobmaatjes. Zo spijkerden we hen bij om ook in 2017 met vertrouwen aan de slag te gaan. De training werd gehouden op het Startpunt.

Training ReconnAct Wageningen 16 november 2016

Training 16 november 2016

Startpunt Wageningen

Elke donderdagmiddag zijn we aanwezig op het Startpunt in Wageningen, Rooseveltweg 408a, kamer 108.Logo Startpunt WageningenBij het Startpunt werken allerlei maatschappelijke organisaties samen, waaronder ook ReconnAct.