Nieuwkomers in Leusden zoeken taalwerkstages

LEUSDEN Hamzeh maakt met een grote glimlach een boksende beweging. Dit soort spontane acties horen bij zijn persoonlijkheid. Een aardige man die zoveel mogelijk zichzelf wil zijn en een gelukkig leven wenst. Vier Leusdense statushouders vertellen over hun verleden en toekomst in Nederland.

Aan tafel zitten Tamara (Georgië), Zélal (Syrië), Kadir (Turkije) en Hamzeh (Syrië). Hamzeh heeft met het verwoorden in de Nederlandse taal nog wat meer moeite, maar Zélal blijkt een goede tolk te zijn.

Lees het hele artikel in de Leusder krant

Taalwerkstage gezocht
Marian Connotte: ,,Voor de vier aan tafel en andere statushouders in Leusden zoeken we een zogenoemde ‘taalwerkstage’ in een bedrijf of organisatie waarin zij graag kunnen en willen werken. Of een plek waar ze hun werkervaringen uit hun vaderland kunnen gebruiken. De bedoeling is dat de nieuwkomers vooral de begrippen en vakwoorden leren en deze kunnen toepassen. De jobmaatjes uit Leusden begeleiden in alle gevallen de nieuwkomers en onderhouden zo nodig ook de contacten met de verantwoordelijken op de stageplek. Contact opnemen kan via marianconnotte@reconnact.nl.”