Oranje Fonds ondersteunt JobMaatjesproject Waddinxveen met 20k.

Het Oranje Fonds ondersteunt het ReconnAct Jobmaatjesproject in Waddinxveen met € 20.000.

Stichting GIDSnetwerk Waddinxveen is uitermate verheugd dat, naast de gemeente Waddinxveen en het PIN-fonds, juist ook het Oranjefonds het ReconnAct Jobmaatjesproject Waddinxveen ondersteunt.

Voorzitter Bernard Oosterom: “met de steun van het Oranjefonds kunnen we ook in 2019 Waddinxveners helpen bij het vinden van een baan. Niet iedereen kan dat zo gemakkelijk op eigen kracht klaarspelen, vooral niet als het al een poosje geleden is dat iemand heeft gewerkt of gesolliciteerd”.
Het doel van het project ReconnAct Waddinxveen is werkzoekenden met persoonlijke aandacht en ondersteuning te begeleiden naar (nieuw) betaald werk, vrijwilligerswerk of een werkervaringsplek. ReconnAct werkt daar actief aan door vrijwilligers in te zetten als Jobmaatje. Jobmaatjes zijn mensen die bereid zijn te investeren in andere mensen. Ze staan altijd naast de werkzoekende en geven in eerste instantie vooral aandacht, rust, structuur, respect en veiligheid. Door middel van een training worden ze op hun taak voorbereid. Jobmaatjes wisselen ook regelmatig tips, ervaringen en successen uit. Ze houden intensief contact met het lokale projectteam.

Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk. Het afgelopen jaar ondersteunde het met 31 miljoen euro zo’n 9.300 initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor een ander. Het Oranjefonds wordt o.a. gesteund door de Postcode Loterij, de Lotto en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

Noot voor de redactie:
Voor informatie over het Oranje Fonds neemt u contact op met Nerina Vilchez, Adviseur Publiciteit, telefoon 030 23 39 348

Voor informatie over het project ReconnAct Waddinxveen neemt u contact op met Marjan Stoffers, projectleider, telefoon 0641387364 of met Bernard Oosterom, voorzitter GIDSnetwerk Waddinxveen, telefoon 0651165803