Betekenisvol werk

Mensen aan betekenisvol werk helpen, dat is de opdracht die ReconnAct Wageningen zichzelf stelt. Dat doet ze door ‘jobmaatjes’ te werven en op te leiden. Deze maatjes worden gekoppeld aan mensen die werk zoeken.

> Meer over ons

Onbetaalbare voldoening

We zoeken nog meer jobmaatjes. Iets voor jou?
    Na een training/instructie ga je samen met je deelnemer, schouder aan schouder, ‘aan het werk’. Je helpt met een luisterend oor, geeft praktische adviezen en gebruikt contacten uit je eigen netwerk. Wat krijg je er voor terug? Een hoop voldoening!

> Meer weten/ Maatje worden?

Einde ReconnAct Wageningen

V.l.n.r. Annemiek Ramaekers, Delano Charmes en Michiel Uitdehaag

Wat zo mooi startte in 2014, is ten einde. De opzet om vooral bijstandsgerechtigden te ondersteunen in hun zoektocht naar werk, werd met enthousiasme ontvangen. De gemeente Wageningen beloofde mensen uit de bijstand naar ReconnAct toe te leiden. Deze belofte ten spijt, is dit nooit goed van de grond gekomen. Lees onze laatste nieuwsbrief!

“Eeuwig zonde!”
Ans Vermeulen

Jobmaatje Ans Vermeulen verwoordt het algemene gevoel van de jobmaatjes: “Eeuwig zonde dat ReconnAct Wageningen ophoudt te bestaan.

Deelnemers hadden zelf regie
De grootste kracht van ReconnAct vind ik dat de deelnemers de kans krijgen zelf de regie te nemen in hun zoektocht naar werk, vrijwilligerswerk of studie. Door de gesprekken met een jobmaatje kregen zij weer nieuw perspectief.

Actieve deelname samenleving
Vaak lukte het hen te begeleiden naar een actieve deelname aan de samenleving. ReconnAct faciliteerde zelfredzaamheid en paste in die zin perfect in het actuele sociale, preventieve beleid.”

Jaarverslag 2017

Sinds oktober 2015 maakt ReconnAct deel uit van de lokale stichting ‘Samen Redzaam’. Deze stichting geeft soortgelijke burgerinitiatieven een kans. Lees het Jaarverslag ReconnAct 2017.

Paul krijgt bloemen

Paul krijgt bloemen bij zijn eerste expositie

Met 1-0 achter, toch het winnende doelpunt scoren

“Als je in de psychiatrie hebt gezeten, heb je gelijk het gevoel dat je met 1-0 achter staat”, aldus Paul van Kempen. Na allerlei vrijwilligersbaantjes leerde hij werken met een aantal softwareprogramma’s. Inmiddels maakt hij kunst op de pc en heeft 4x geëxposeerd. Samen met zijn jobmaatje onderzoekt hij nu of hij hier in verder kan. Het winnende doelpunt komt eraan! Lees zijn hele verhaal!