Amersfoortse Maatjes

Ook een maatje worden? Je bent van harte welkom in het team !

Waarom wordt iemand jobmaatje?

Als ik iemand verder heb kunnen helpen en zie groeien en een stap kan maken, ben ik een blij mens…… Mensen nieuwe wegen laten ontdekken en laten schitteren” (Kaat)

Ik denk dat je juist in het een op een contact het meeste voor een ander hier kan betekenen” (René)

Ik ga praktisch te werk waardoor degene die ik begeleid, wordt gestimuleerd om zaken op te pakken” (Leonie)

uitwisseling jobmaatjes

ReconnAct Amersfoort is begonnen met 3 jobmaatjes in december 2015. Een half jaar later zijn 9 jobmaatjes actief die samen 11 deelnemers begeleiden. Omdat er nieuwe deelnemers zijn aangemeld, hebben we begin juli twee nieuwe jobmaatjes  voor Amersfoort opgeleid. Zij worden op korte termijn ingezet nadat een matching met een werkzoekende deelnemer is gedaan. Enige klik tussen deelnemer en jobmaatje is wel nodig om samen het doel te bereiken: een  betaalde baan/project of  werkervaring/werkstage.

Sinds de start zijn tot nu toe 3 deelnemers reeds naar werk uitgestroomd en één deelnemer naar een gewenste werkstageplek. De meeste leden van het projectteam  zijn ook jobmaatje, en kunnen u uit eigen ervaring vertellen welke positieve impact dat kan hebben voor een ander en voor uzelf. Intussen hebben de jobmaatjes onderling ervaringen en tips (en valkuilen…) uitgewisseld.

aandacht

• BEGELEIDEN IS MAATWERK
    Hans Erdmann (67) werd in 2015 gevraagd zitting te nemen in het Comité van Aanbeveling van ReconnAct. ‘Dat vond ik goed, maar ik wilde wel weten wát ik ging aanbevelen, dus werd ik Jobmaatje. Je begeleidt dan mensen die op zoek zijn naar werk. Door allerlei omstandigheden is dat niet zo makkelijk voor ze. Je
  • IK BEN EEN VERBINDER